Flera hundra kilo lönn

Det var inte lika varmt idag, som mest blev det +14 grader. 
Wilda var ute som vanligt på förmiddagen.       Vi tog ut citronträdet och dom två bägarrankorna som har stått i verkstaden under vintern. Hoppas att bägarrankorna tar sig igen, dom ser lite ledsna ut nu. 
Efter kaffe med yatzy, som för övrigt gick skitdåligt för mig, gick vi ut & Bosse gick loss med motorsågen igen. 
(null)

(null)
Andra stammen på lönnen är nu nere. Men herregud vad träd är tungt!! Helt galet.  Stammen är så tjock och motorsågen lite för liten så det var svårt att komma igenom & såga "lagom" stora bitar. 
Lagom är fel ord för skulle dom vara smidiga att flytta hade man fått skiva stocken som en limpa. Men det går ju inte utan det blir galet tunga bitar istället. 
(null)
Vi roade oss med detta hela eftermiddagen 
Sigge fick gå på en skogstur idag. Jag red och Stephie gick. Don Rosso fick jogga en stund i ridhuset. 
(null)

(null)

När jag kom in hade Bosse varit och handlat och köpt smörgåstårta till kvällsmat, en helt vanlig tisdag. 
(null)
Gott var det hur som helst. 
(null)
- Snälla husse kan jag få en räka. 
  Snälla, snälla, snälla! Jag älskar räkor! 
Naturligtvis fick hon också smaka. 
Jag vet inte om hon har tröttnat på att hålla sig ren för ikväll petade hon upp tvättmaskinen och hoppade in. 
(null)

Time to sleep 
Good Night 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0