Gulasch, magnesium och lite vårvärme

S kom på morgonen så vi släppte ut hästarna tillsammans. Skönt att vara två när man släpper ut ny häst i hagen bredvid Sigge.        Det var lugnt, Sigge sprang en liten vända men sen stod dom snällt och åt sitt frukosthö.
 
Efter frukosten började jag med maten. Jag gjorde långkok, gulasch, och det som  tar längst tid är nog att skära köttet. 
Jag hade fint sällskap medan jag lagade mat. 
(null)

Det ösregnade hela förmiddagen så jag tog in hästarna så att dom fick äta sin lunch inne. 
Jag var precis klar med maten när Stephie kom tillbaka för att rida. Hon började med Sigge. 
(null)

Sen red hon Don Rosso. 
(null)

När hästarna & stallet var klart gick jag in och gjorde vitlöksbröd och sen åt vi sent omsider. 
(null)
Det smakade gott i alla fall. 
Det blev ett väderomslag på kvällen. På dagen var det regn och bara 6-7 grader men framåt kvällen steg temperaturen till +16 grader. 
Bosse och jag tog en promenad i det fina vårvädret. Jag tog som vanligt lite för många kort men det var så fint att gå mot solnedgången. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

S&D var i stallet och kvällsfodrade när vi kom tillbaka. 
Jag kom in lagom så att jag hann göra en kopp te innan Robinson började. 
Ganska många år åt jag medicin för att jag hade extraslag (på hjärtat) Men det är nog snart två år sen jag slutade med den och det har funkat rätt bra. De senaste veckorna har jag kännt av det igen och bestämde mig för att prova att ta magnesium och se om det hjälper. Förr klarade inte min mage av magnesium men nu funkar det bra! Jag har en sort som man löser i kokande vatten och sen gör jag grönt te av det. Det bästa av allt är att extraslagen är borta! Så skönt! 
Dax för dusch och sängen. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0