Maskrosor och äppelblom

Jag roade (???) mig med att gräva upp maskrosor medan jag var ute med Wilda.      Det lyste inte gult någonstans på hela gräsmattan när jag var klar, men imorgon har dom säkert växt upp igen. Det är dömt att misslyckas det här kriget mot maskrosorna tror jag. 
Mitt äppelträd som jag fick för ett par år sen blommar jättefint nu. 
(null)

(null)
Vi får hoppas att det blir lite äpplen på det i år. Förra året fick vi ingen frukt. 
Efter kaffet åkte B till lägenheten tillsammans med Ralf för att fixa med elen. Jag gick ut & sprang fem kilometer i småregnigt väder. 
Kylskåpet fick en välbehövlig genomgång och städning sen. 
Idag red jag Sigge, det är ganska längesen faktiskt, säkert en vecka före Cillaträningen.   Han kändes jättefin! Stephie gör ett jättebra jobb med honom. Efter att ha suttit på DR & joggat honom kändes Sigge både liten och "nätt", haha. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga om honom. 
DR såg också riktigt fin ut idag. 
(null)

Wilda låg så fint med nästan knäppta tassar men hon var inte så intresserad av att bli fotad tyvärr. 
(null)

(null)
-Jag är trött matte, låt mig vara! 
Nu ska jag mata dom därute och lägga mig & lyssna på min ljudbok sen. Jag har lyssnat på en serie på fem böcker av Marianne Cedervall som är helt ok. Inte jätteläskiga men ändå lite lagom spännande med hästinslag också. 
God natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0