Mysig dag med Stephie och hästarna

Vilken sommardag vi har haft! Sol och varmt och skönt. 
(null)
Helt underbart 
Jag gick upp & ut i stallet vid sex i morse. 
Rolf, hovslagarn, skulle komma vid tio & det är skönt om hästarna får vara ute lite innan. 
Efter en snabb frukost lagade jag mat. Jag gjorde kalops som fick koka ett par timmar. Jag hann oxå "baka" lite kakor som S gillar. 
Halv tio tog jag in hästarna igen och borstade Don Rosso. 
Han fick på sina nya skor och när det var klart tog vi en snabb fika i solen på uteplatsen. 
Sen var det dags för ridning. Sigge var först ut, det blev ett svettigt pass på grund av värmen. 
(null)
Fint läppstift! 
Vi badade honom efteråt. Sen var det Rossos tur att svettas lite. Han ser bättre ut för varje dag, kul. 
(null)
Han fick också ett bad efter. Sen var det vår tur att äta, kalops med färskpotatis smakade gott på uteplatsen. 
Efter maten putsade vi alla grejer och körde fram transporten. Så nu är allt klart inför Cillaträningen imorgon. 
Jag hade en tvätt att hänga när jag kom in. Wilda var hjälpsam som vanligt. Idag hoppade hon rakt upp i torktumlaren som står ovanpå tvättmaskinen. 
(null)
Spännande, allt måste undersökas. 
Ett halvt glas vin, en kopp te och lite popcorn fick avrunda en mysig dag. 
(null)

Nu ska hästarna få sitt natthö. 
God natt
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0