Nässlor, snö och tacos

Idag var det min sovmorgon, S&D tog hand om stallet. 
Naturligtvis vaknade jag tidigt, strax före sex, men kunde somna om & vaknade vid sju igen. Men jag låg kvar & slumrade till igen och gick inte upp förrän kvart i nio. 
Det var uppehåll på förmiddagen så Wilda hade roligt ute.... eller... det ser inte precis ut så på bilden jag tog, haha 
(null)
Vår lilla argbigga 
(null)
Sen blev hon söt och snäll igen. 
(null)

(null)
Klättrade i träd gjorde hon med, lite lagom högt så hon kunde ta sig ner själv. 
Efter kaffet åkte vi till Habo med släpkärran för att uträtta lite ärenden. Vi började med att åka hem till Ralf, en kompis till B som är elektriker, för att hämta lite grejer som behövs till lägenheten. Både han och Channy (hans fru) var hemma & bjöd in oss på en kopp kaffe. Channy höll på att laga mat och det var lite spännande för hon gjorde nässelsoppa vilket jag har tänkt prova nån gång. 
(null)

Nu vet jag hur man gör och också hur det smakar för vi blev bjudna på både lunch och kaffe. Soppan var god, smakar ungefär som spenatsoppa tycker jag och ska ju vara väldigt nyttig. 
Vi åkte sen vidare till Woody och köpte en massa reglar till väggar och tak i lägenheten. 
När S kom red hon Sigge och tränade byten. 
(null)
Avskrittning. 
Vi hörde hur det smattrade ilsket på plåttaket till ridhuset och när vi kom ut såg vi att det hade haglat massor! Usch! Det är ju sjunde Maj idag. Det ska vara fint väder och vårvärme! 
(null)

Sen var det Coppens tur. Han fick sig ett bad idag för han ska åka till Skåne imorgon. 
(null)

(null)

Han kanske inte uppskattade det så mycket men stod snällt stilla ändå.
Det är ju fredag så till kvällen blev det tacos och ett glas vin. 
(null)
Trevlig helg på er! 
God natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0