Ny MC, träning & regnig promenad

Tim fick "bidrag" till ett MC-körkort av oss i födelsedagspresent. 
Han blev eld och lågor och började direkt titta på annonser på motorcyklar och ansökte om övningskörningstillstånd plus handledartillstånd. 
Igårkväll fick han napp på en MC uppe i Stockholm. 
Så i morse åkte Tim först förbi en optiker & gjorde syntest & sen kopplade dom på släpkärran & styrde mot huvudstaden. 
Jag & Wilda gick ut, men det regnade & det gillar inte Wildis, så det blev inte så långvarigt. 
Jag "tränade" lite, hoppade hopprep och gjorde 60 squats med upphopp bland annat. 
Jag fyllde på lite jord i blomlådorna också och Wilda planterade sig själv. 
(null)

Jag dammsög huset sen och tvättade ett par maskiner. 
Efter kaffet gick jag ut & sadlade Sigge. Idag kändes det bra. Vi tränade övergångar (som vanligt) med lite tänk åt passage - piaff- passagehållet. Alltså tanken åt det hållet- mer kadens i traven liksom. Kul. 
Halv fyra var lunchen klar, jag gjorde stuvade makaroner med bacon idag. 
Trots regnet tog Amanda och jag en pw när hon slutat jobbet. Det var ganska kyligt ute & jag blev dyblöt om fötterna...
Jag hann precis duscha innan Tim och Bosse kom hem. Glada med motorcykeln på släpkärran. 
(null)
Vi lastade av den på gräsmattan och sen tog Tim en liten provtur. 
(null)

(null)
Nu får vi hoppas att vädret blir bättre så att dom kan ut och övningsköra tillsammans. 
Vi letade efter Wilda på kvällen och hittade henne i papperskorgen..
(null)
Hon är så knasig vår lilla bengal. 
Nu är det sovdags. 
Nattinatti 
Kram ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0