(Ny) Utsikt

Hästarna gick ut halv åtta med regntäcken på för det väntades regn från lunch & resten av dagen. 
Tim och Bosse åkte till lägenheten ganska tidigt och jag gick ut med Wilda efter frukosten. 
Stephie kom vid halv elva och då tog vi in och gjorde iordning båda hästarna. 
Jag skrittade fram och travade Sigge en del medan S red Rosso. Sen bytte vi så jag skrittade av Rosso när S jobbade Sigge. 
Det var en annorlunda utsikt mot vad jag är van vid uppifrån Rossos rygg. 
(null)
Tim & Bosse var tillbaka när vi var klara i stallet. Tim hade visning så han åkte iväg efter en snabbdusch och klädbyte. 
Bosse slet med motorsågen en stund för att dela stambitarna i (eventuellt) hanterbara bitar. Dom är ändå tunga som fasen! Vi ska försöka få iväg dom till sortergården denna veckan. 
Det blev sent kaffe idag (halv två) så vi var hungriga och tog en macka till. S åt kalops som fanns kvar för hon skulle följa med Mikaela på tävling i Värnamo. 
Jag lagade spagetti med köttfärssås och hade en åskådare under tiden. En som hade riktigt bra utsikt uppifrån takstolarna. Hon hade med sig sitt gosedjur däruppe oxå!
(null)

Efter maten åkte vi ner till Vidablick och tog en promenad utefter Vättern bort mot Domsand. 
(null)

(null)
Man går på kanten av de höga sandbankarna med Vättern långt nedanför. Det är fin utsikt även där. 
På vägen hem handlade vi. 
Resten av kvällen har varit lugn. Hästarna har fått sitt & B & Wilda sover redan här bredvid. 
(null)

God natt på er
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0