Ovant att shoppa

Idag har det varit höstvädernänsla ute, riktigt innesittarväder. 
Jag fortsatte tvättandet av hästgrejer. 
(null)
Wilda var med och inspekterade garderoben när jag packade in dom rena grejerna. 
(null)
Hon är gärna med överallt & nosar & sniffar på allt, precis som en hund. 
Jag stekte torskrygg & gjorde potatismos till middag. 
Jag tycker att det är väldigt skönt att sätt sig i soffan en stund efter maten. Idag ville Wilda göra mig sällskap. 
(null)
Stunden blev därför längre än jag tänkt. 
Planerna var att ta en pw men det blev ingen idag. 
När Stephie kom hoppade jag in i hennes bil och vi åkte till A6. Det är så längesen vi var där så vi kände inte igen oss. Dom har byggt om och man hittar inte alls, affärerna har "bytt plats" osv. 
Jag var lite sugen på ett par nya skor men det var ganska mycket folk så vi gjorde bara de ärendena som var nödvändiga. 
Sen åkte vi till Hööks, där det ikväll var 20% rabatt för alla som är medlem i Bankeryds Ridklubb. Vi köpte ett nytt flugtäcke och tyglar till Sigge, Stephie köpte nya stallskor och handskar & jag köpte en t-shirt plus lite fodertillskott. 
City Gross var vårt sista stopp på shoppingrundan, där köpte vi mat och lite mer fodertillskott. 
På vägen hem behövde Stephie stanna till på jobbet och hämta lite pärmar. Hon jobbar ju fortfarande hemifrån men behöver in på kontoret ibland. 
(null)

(null)

Vi nattfodrade hästarna tillsammans när vi kom hem. Imorgon hoppas vi på bättre väder, enligt väderprognosen ska vi äntligen få lite sommarvärme nu. Maj har bjudit på riktigt dåligt & kallt väder faktiskt. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0