Styrkan saknas

Bosse åkte in & besiktigade en bil så jag och Wilda gick ut tillsammans. 
Hon tyckte att det var spännande med det nerhuggna trädet & gick där och nosade en bra stund. 
(null)

(null)

Stephie skulle rida på lunchen idag så jag lovade att ha honom sadlad & klar när hon kom vid halv tolv. 
Sigge är väldigt nyfiken på Wilda & idag vågade hon hälsa lite mer på honom. 
(null)

(null)

(null)
Puss brorsan ❤️
Klockan tolv öppnade sortergården, då stod vi utanför & hängde på låset. Vi lastade av ganska snabbt och åkte hem & lastade kärran igen med det jättetunga trädet. Jag tycker att jag alltid har varit ganska stark, men nu saknas musklerna. Fy fasen vad frustrerande det är när man inte orkar lyfta stockarna....  Som tur var kunde Tim hjälpa till att lasta dom tyngsta. 
Tre lass blev det idag, men mycket återstår att ta ner så det blir många vändor till sortergården dom närmaste veckorna. 
Vi köpte med varsin räksallad när vi åkte hem igen och stannade till på Backamo handelsträdgård och köpte tre säckar jord. 
(null)

Sigge var lite svettig efter ridningen så dom fick stå inne en timme innan jag släppte ut dom igen. Sigge såg ut som en chokladboll i sitt spåniga fleecetäcke. 
(null)
Inte lätt att göra rent sen vill jag lova. 
Bosse och jag tog en promenad sen, vi gick ridvägen. Inne i skogen var det riktigt skönt men när man kom ut på lite öppnare mark blåste det väldigt kallt. 
(null)
När vi kom hem tände vi grillen och grillade lite korv. Vi satt ute och åt men det var kallt! 
(null)
Om ni undrar vad som är på min korv så lyckade vi till det med räksallad idag. 
Jag fick sätta mig i soffan under en filt för att tina när vi kom in igen. 
Nu börjar det bli sovdags igen. Wilda har redan slocknat. 
(null)
Mysigt på kudden. 
(null)
Oops akta så du inte ramlar ner! 
Nu ska jag gå ut och ge hästarna varsin godnattpuss och lite nattmat. 
God natt
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0