Svep-retur, renovering & ridning

Idag var det dags för nåt som heter Svep-retur. Plasten som sitter runt hösilagebalarna får inte slängas i soptunnan eller på sortergården. Den samlas in på några speciella ställen ett par gånger om året. 
Vi brukar lämna på en gård utanför Habo. Kärran stod lastad för S&D hjälpte mig med det igårkväll så det var bara att koppla på den & köra efter frukosten. 
(null)
Wilda var nyfiken som vanligt och ville nosa och undersöka lasten innan jag åkte. 
Jag tog en liten snabb promenad i den fina bokskogen i Habo också. 
(null)

Vi tog en snabb kopp kaffe när jag kom hem och åkte sen till lägenheten. Vi gjorde ett par snabba stopp först & köpte kattmat, kattsand och lite till bygget på Biltema. 
Vi köpte varsin korv där med för vi insåg att det skulle bli sen middag. 
Jag fortsatte med att såga i parketten och plocka bort resterande stavar som skulle bort. 
(null)

(null)
Nu är de nya golvreglarna ditsatta för badrummet. Där den "sneda" regeln är ska dörren sitta. 
Bosse fixade lite med elkablar, fäste upp dom i taket i köket och så satte vi upp en gipsskiva till. 
(null)

Vi åt laxsida med färskpotatis och sen gick jag direkt ut till stallet. Stephie hade redan gjort iordning båda hästarna. 
(null)
Det var mer än svårt att ta en groupie på oss fyra, haha. 
Time to sleep
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0