Halv (?) storm

Oj vad det har blåst idag!! 
S & D tog stallet på morgonen så jag låg kvar i sängen till kvart över åtta. 
Halv tio kom Anette & hennes Jack Russell Dante & vi gick på en promenad. 
(null)

Det var +12 grader ute så trots att det blåste var det inte kallt. 
Vi fikade här hemma sen innan A åkte hem igen. 
Wilda & jag slappade en stund efter lunchen. 
(null)

Jag tittade till hästarna stup i ett idag på grund av blåsten. Den kan ju göra dom lite extra "busiga". 
Runt halv två såg jag hur Jonie stod och stirrade mot grannens hus. Jag tänkte att något hade blåst ner från deras uteplats. 
Deras hammock blåste ner för minst tre veckor sen & ligger ännu kvar… 
Jag gick ut för att kolla läget & ser då att det är två träd som blåst ner över staketen. Ett låg i Jonis hage & ett hamnade i den tomma hagen. 
Inte konstigt att Jonie såg ut som om han hade sett ett spöke, stackarn. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Det är inte jättekul när det här händer (det är andra gången) som ni förstår. Det kan ju gå riktigt illa..
Idag gick det bra tack & lov. 
Grannen började såga ner granarna i somras men tröttnade efter att ha tagit ner två döda stammar. Det återstår väl säkert minst femtio till! 
Livsfarligt! 
Stephie slutade lite tidigare & kom vid halv fyra. Vi gjorde iordning båda hästarna & gick till ridhuset. Båda två var snälla trots flera hästar i ridhuset och storm utanför. 
(null)

Myyys ❤️  Jonie älskar att gosa. 
Vi åt fajitakyckling i pitabröd på kvällen. 
Några kvällsbilder till från Kolaryd. 
(null)

(null)

(null)

God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0