Sköna söndag

Idag klev jag upp klockan sju. Jag började med att fixa mig själv & sen matade & släppte jag ut hästarna. 
Mockningen gjorde Stephie medan jag förberedde dagens middag. 
Jag skar iordning 2 kg fransyska till Boeuf Bourguignon. Köttet fick puttra på spisen under tiden vi red. 
Stephie red Joni först, med ett nytt bett. Vi provar ett lite snällare sprengerbett på honom istället för hans fagerbett. Det blir nog bra. 
(null)

(null)

(null)

Sigge fick skritta ut en sväng. 
(null)
Han ser inte alltför road ut men tyckte säkert,  precis som sin matte att det var skönt att slippa ridhuset lite. 
Danne kom när vi var klara i stallet & vi tog en pw tillsammans alla tre. Bosse åkte till Tim & Amanda på eftermiddagen för att hjälpa dom i lägenheten. 
(null)

När vi kom hem igen lagade vi klart maten & mumsade & åt grytan ihop med potatismos. 
(null)

Lite komiskt var det att Tim & Amanda messade och bad om receptet på Boeuf också. Det är ju inte var dag man gör långkok & att dom fick samma idé samma dag. 
Gott är det i alla fall. 
Vi bakade chokladmuffins med & drack en kopp kaffe efter maten. 
Nu börjar det bli läggdags. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0