Två trötta djur & en pigg

Inatt har det varit -5, brrr. Så kallt! 
Jag var ganska länge i stallet på morgonen för jag ville vara ute när sopbilen kom. 
Jag behövde ha koll på Jonie för att se om han överlever soptömningen på nära håll. 
Men ingen sopbil kom.. 
Jag hann in & äta frukost & göra mig iordning innan första sopbilen kom. Jag gick ut med varsin morot till Jonie & Sigge som dom blev jätteglada för & brydde sig inte ett dugg om soptunnor som flög i luften & glas & plåt som skramlade ner i bilen. 
Skönt, då kan jag släppa det nu. 
Jag pratade med Josephine på förmiddagen, som jobbar på Ekåsen. Vi hade mycket att prata om & bestämde att vi ska träffas om två veckor. 
Solen visade sig idag med & B & jag tog en promenad. Men det var kallt & mulnade på lite medan vi gick. 
(null)
När vi var tillbaka bytte jag bara om & red ut medan B lagade mat. 
(null)

Det var skönt att komma in, äta & sen sätta sig i soffan under en filt. 
(null)

(null)

När jag hade tinat upp var det dags att gå ut igen. Först åkte jag & hämtade ett paket på macken & sen bytte jag om till stallkläder en gång till. 
Sigge låg & sov när jag kom ut. Han va väl sådär road av att vara med på bild kan man säga. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Jag hann med en lite systund i sadelkammaren innan Stephie kom också. 
(null)
En så kallad D-ring hade lossnat från Jonis täcke så man kunde inte knäppa bensnöret. Nu är det lagat & klart. 
Jonie var inte trött idag, han sprallade runt ordentligt på linan först. Men han höll sig i skinnet när Stephie red tack & lov. 
Nu är jag trött så dags för duschen & sen läggdags. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0