Välkommen Joni

(null)

Jag vispade ihop en sockerkaka efter frukosten. 
(null)

Stephie kom ganska tidigt, hade halvdag på jobbet & tog ut någon timmes komp. 
Vi tog släpkärran ner & hämtade spån först, 23 balar fick vi med oss. 
När dom var inlastade i stallet spolade vi av transporten och körde in både den och släpkärran i carporten. 
Efter en snabbfika sadlade vi Sigge och gick till ridhuset. Jag hann dock inte rida så länge innan Stephie fick gå hem igen för Joni hade kommit (tidigare än beräknat) 
Jag red vidare & sen kom dom (Stephie, ägare + "hemmaryttaren") med Joni till ridhuset. 
Johanna som har ridit honom hemma longerade och red lite. Joni verkade obrydd & lugn trots resa & nytt ridhus m.m
(null)

Dom fick gå ut i hagarna en stund efteråt. 
Jag stod & "vaktade" lite medan dom var ute för Joni sprang en del. Ingen av dom andra två hängde på, både Sigge och Bea ägnade sig åt maten. 
(null)

Vi tog in dom igen innan vi gick in för att äta. 
(null)

(null)

Vi sjönk ner i soffan & bestämde sen att vi skulle åka & handla tillsammans innan Stephie åkte hem till sig. 
Precis när vi skulle gå ut ringde det på dörren & Felix & Lisa kom. Vi pratade & lekte med Wilda en stund. 
Jag åkte aldrig med & handlade sen, jag satte mig vid tv:n istället och har varit jättetrött hela kvällen. Hade kunnat gå & lägga mig redan vid halv sju…
Men det hade varit väl tidigt att nattfodra då, men nu är klockan 21 så då känns det ok. 
Dagens Wildabild
(null)
Lämnar man en skåpsdörr öppen så smiter hon in! 

God natt
Kram ❤️





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0