En lugn Fredag

Jag sov inget vidare i natt så jag var trött i morse. Jag sover som bäst på morgonkvisten & som sämst mellan cirka 00-04.30. 
Jag slängde ner hö & öppnade en ny ensilagebal plus bytte vatten i hagarna på morgonen när allt annat var klart. 
Idag har vi tänkt lite extra på Kerstin, det har varit begravning för kusin Bosse i Bingsjö kyrka. 
Vi gick ut med Wilda tillsammans, hon älskar att jaga löv nu som virvlar omkring i vinden. 
(null)

Långpisken är också rolig att jaga efter. 
När vi hade druckit kaffet åkte vi till Ica och handlade. Bosse ska iväg imorgon och behövde lite matsäck med sig. 
Vi åt en snabb lunch med Chicken bits och ris som jag precis hann svälja ner innan det var dags att gå ut i stallet. 
Stephie kom lite tidigare idag och vi gick till ridhuset tillsammans. 
Stephie är min absolut bästa tränare men ibland blir hon tyst. 
Oftast säger hon att då är det bra, det händer mest när jag travar igång Sigge. 
Om hon blir tyst senare under passet beror det antingen på mig eller hästen. 
Det händer att jag säger att jag inte kan, eller inte vill ens försöka göra en viss rörelse & då förstår jag att hon blir tyst. 
Ibland kan hon också bli tyst för att Sigge inte alls är på humör att samarbeta. 
Idag var det en sån dag. Ridningen gick inget vidare & vi (jag) fick försöka att bara rida lösgörande. Ofta är Sigge "sämre" dagen efter efter vila eller uteritt. 
När stallet var klart så kom Danne och vi tog en pw i solnedgången. 
(null)

När jag kom in lagade jag Fajitakyckling som vi åt framför tv:n. 
Vi är i säng tidigt ikväll, B ska upp halv fem och jag borde gå upp i vettig tid för att hinna med lite innan jag ska till Elmia igen. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0