Härlig höstdag

Det var ganska kallt imorse, några plusgrader bara. Men himlen var blå och solen sken, eller var på väg upp i alla fall. 
När stallet var klart röjde jag nästan hela rabatten. Tagetesen och petuniorna såg inte roliga ut längre efter några kalla nätter. 
Efter frukosten åkte jag & hämtade Stephie (som hade sin bil kvar här) och köpte bakpotatis till middagen. 
Stephie åkte sen till Hökerum för att rida Jonie och Rocky & jag red Sigge. 
Han var pigg & tyckte att vi skulle börja galoppera direkt, eller han skrittade snällt först men sen ville han springa fort. 
Inget bus utan han var nog bara extra pigg.  Han gick ganska bra idag tycker jag. 
(null)

(null)
Sigge gräddmule 
B hade lagat mat som var klar när jag kom in. Han bjöd på pepparbiff med bakpotatis och grönpepparsås. Mycket peppar idag 😅
Stephie kom hem när vi hade ätit och åt lite hon med. Sen hade hon två elever efter det. Ponnyn som var här i onsdags och sen kom Alice från Växjö med Rosso. 
(null)

Jag tog en pw. Gick upp mot Rickarp & där träffade jag Maggi. Vi pratade en bra stund och hälsade på deras nordsvenskar. Sen föreslog jag att vi skulle gå en runda & prata vidare. 
(null)

(null)

Det hann nästan bli mörkt innan jag kom hem igen. 
Kvällen är lugn i soffan framför tv:n
Nattinatti 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0