Räkmackans dag

Jag red före frukosten idag. Det är lite stressigt nu för att hinna få lägenheten klar för inflyttning på lördag. 
På måndag ska hela parkeringen utanför deras hus grävas upp och då blir det svårt att komma intill med flyttlass. 
Sigge fick äta frukosthö på gången medan jag gjorde honom iordning. 
Jag la fram några bommar som vi travade över.
Jag åt frukost halv elva och gick sen ut med Wilda en stund. Bosses kropp protesterar en hel del nu när vi jobbar så mycket. 
Vi körde till sortergården först, sen till ByggMax & köpte fler golvlister. 
Jag har målat mest hela dagen idag. På tak & golvlister har jag pluttat färg på spikhuvudena. Krupit på knä och stått på stegen. 
(null)

Vi var hem en sväng och tog in hästarna och åt soppa och pannkakor. 
Wilda såg så rolig ut när hon kröp & ålade sig upp på bortre kanten av bordet. Hon får inte vara på borden, det vet hon. 
(null)

(null)
Hon gömde sig (?) bakom fatet med ljus, haha


(null)
-Men snälla matte, jag som är så söt kan väl få sitta här! 
Vi fick sällskap i lägenheten på kvällspasset av Tim och Amanda. 
Garderoberna i sovrummet kom på plats och en "gipsbox" som täcker ett ventilationsrör. 
Jag och Amanda fortsatte att måla och spackla. 
City Gross sålde billiga (?) räkmackor dagen till ära så vi köpte med varsin som vi har ätit till kvällsmat. 
(null)

Nu är det bäst att försöka sova lite 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0