Besök i Lekeryd

Idag fick Bosse sin tredje Covidvaccinspruta, eftersom han hör till riskgrupperna. 
Jag var ute med Wilda på förmiddagen och sen tog vi kaffet på uteplatsen tillsammans med Claudio som tittade förbi. 
Sen red jag Sigge, i ridhuset idag. Jag jobbade vidare med "Cilla-tänket". Låg form och böja & få honom att följa & balansera själv när vi byter varv gång på gång. Konstig förklaring men det funkar bra & Sigge är duktig. 
Vi åt makaroner och köttbullar idag, inte så gott men snabbt och smidigt. 
När jag hade tagit in hästarna åkte jag ut till Stephie och Danne i Lekeryd. 
Jag tog vägen förbi Bankeryds centrum och köpte med mig Donuts med Nutella, mums. 
"Rune" tre år var först ut, Stephie fick longera honom en bra stund först, han var lite pigg idag. 
(null)

(null)

(null)
En tjej som heter Ebba kom och red honom sen på linan. Han är inte riden så mycket än. 
(null)

(null)
Han skötte sig bra i alla gångarter. 
Sen tog Stephie ut EmmyLou & joggade henne i ridhuset. 
(null)

(null)

(null)
Hon är en jättefin fyraåring. 
Vi tog en snabb fika sen innan jag körde hem igen. 
(null)
Hundarna Kelly och Ebba har ju också fått "fosterföräldrar" nu när Mickan och Kim är i Lund. Dom verkar nöjda och glada (& busiga) ändå 😅
Jag fodrade direkt när jag kom hem & nu ska jag sova. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0