Fönsterputs & uteritt

Vårt hus har 21 fönster plus tre stora vid uteplatsen. Idag påbörjade jag operation fönsterputs inför vintern. 
Jag började med utsidan av alla fönster på nedre våningen och uteplatsen. Det är smidigt att gå runt ute och ta utsidan, med en pall går det lätt. 
Har också tvättat och dammsugit idag. 
Sigge och jag tog en sväng runt Målskog-Rickarp. Han lunkade snällt på och hittade inga spöken någonstans. 
(null)

(null)

Tim och jag tog en promenad runt Labbarp på kvällen. 
(null)

Min fot är nästan bra nu, det är mest tårna som fortfarande är lite onda. 
(null)

Jag lyssnar mycket på ljudböcker nu. Håller på med en serie av Lotta Luxenburg som jag gillar. Har också nyligen lyssnat på Melinda Jacobs bok "Hon hette Esmeralda" En bok som rör upp mycket känslor och får en verkligen att ifrågasätta en del av våra lagar. Precis som den lagen som nu ska tillämpas för att utvisa en treårig liten pojke ensam till ett land han aldrig satt sin fot i. 
Man blir mörkrädd.. 
Hoppas att jag inte blir det (mörkrädd) nu när jag ska gå ut i stallet. 
Där ute brukar jag bara känna lugn, när hästarna gnäggar och sen står och tuggar på sitt hö. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0