Lugn måndag

När man har haft en fullbokad helg är man extra glad när man inte behöver gå upp & jobba på måndagsmorgonen. 
Jag gick ut till hästarna halv åtta. Dom välkomnar mig alltid med ett gnägg, hungriga & sugna på att gå ut. 
(null)

Det var bara +8 grader imorse, hösten är absolut här även om det är grönt ute ännu. Bonden håller på och ta in fjärde skörden av ensilage nu. Troligen både rekordtidig första skörd och rekordsen sistaskörd i år !?! 
Wilda lekte "katt på halt pooltak" ute idag. 
(null)

(null)

(null)
Sekunden efter jag tog bilden åkte hon rutschkana nerför..
Efter kaffet, som vi utan tvekan drack inne idag, red jag Sigge. 
Han vilade ju igår & då är han ofta ännu piggare dagen efter. Så jag fick påminna honom ett antal gånger vad en halvhalt betyder och förstärka med ett ptroo. Han lyssnar ganska bra på rösten. 
B lagade sin favoriträtt från när han var ungkarl… hur längesen var inte det !?!
Vi har inte ätit detta sen vi flyttade ihop 1984. 
Jag fick stekt falukorv med stuvad blomkål. Det var gott men kanske inte så mättande, fast jag gillar ju inte att bli mätt. Jag vill bara precis ta bort hungern, haha. 
Jag tog en pw runt Målskog- Rickarp på eftermiddagen. Jag var nyfiken på hindren dom har satt upp på galoppbanan vid ridskolan. Dom ska ha en liten fälttävlan där på söndag. Det hade varit så kul att vara med OM man hade en snäll, hoppkunnig häst! 
Nu har vi inte det så jag står över. Vill inte riskera livet! 
(null)

(null)

Jag har suttit med sudoku en stund, tycker bättre om korsord men kör lite sudoku ibland. 
Klockan är tjugo i nio, ute är det kolsvart och vi sitter & gäspar. Jag ska strax gå ut och mata pållarna & duscha & sova sen. 
Good Night 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0