Öppna fönster, sol & morötter

Jag jobbade vidare med fönsterputsningen och blev klar med alla innan elvakaffet. 
Skönt att pricka av det från to dolistan, det är inte min favoritsyssla precis. 
Men jag älskar utsikten från mitt köksfönster när jag sitter uppe på bänken och dinglar ut med benen för att kunna putsa ordentligt. 
(null)

Vi åkte iväg sen för att göra ett par ärenden. Först köpte vi 2 säckar morötter till hästarna och kattsand på Granngården. Sen gick vi in på Rusta och där fanns det billigt schampo och balsam, en ny tjockare presenning till carporten och kattmat. 
Sen åkte vi till lägenheten en sväng. 
Klinkergolvet i hallen var precis nylagt
(null)

Igår kom också stenskivan till köket. Bilderna blev inte bra men i verkligheten är det jättefint! Observera att det fortfarande sitter skyddsplast på köksluckorna så det är inte rätt färg på dom nu! 
(null)

(null)

Nästa vecka görs den sista elen och VVS:en ska bli klar. 
Tim och Amandas förhoppning är att kunna flytta in nästa helg. Vi får hoppas att det blir så, om inte, så är det i alla fall inte så långt borta nu. 
Vi åt rester när vi kom hem och sen red jag. Idag hade vi lite olika åsikter om hur en volt i höger galopp ska utföras.
Jag säger med Sigge formad & böjd åt höger medan Sigge säger -Jag vill vara spikrak..
Men han fattade och lyssnade på mig efter en stund & fick extra mycket morötter efteråt. 
Nu har vi ätit grillad kyckling och druckit ett glas rosé. Jag ska strax gå ut & natta hästarna, det blir nog tidigt i sängen ikväll känns det som. 
Med mörkret kommer tröttheten, eller hur?!
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0