Promenad och sista gräset

B åkte till lägenheten tidigt för att göra klart elen tillsammans med Ralf. 
Så jag tog ut Wildis. 
Hon jagade småfåglar och lekte på uteplatsen i sin "klätterställning" 
(null)

(null)

(null)

Klockan tio träffade jag Anette nere vid Vidablick för en promenad. 
Vi valde Domsandsspåret idag som är fem kilometer långt. Det går vid Vätterns kant, ner till hamnen i Domsand & sen upp i skogen. 
(null)

(null)

(null)

Ridningen var av blandad kvalitet idag.       Helt ok först, helt åt pepparn på mitten och ganska bra till slut. 
Det som hände på mitten var att Sigge tyckte att det var dags att galoppera fort och bromsarna gick (tydligen) sönder där en stund. Som tur var började dom funka igen och han lyssnade till och med på halvhalterna. 
(null)
Det är ingen lättriden häst vi har.. 😅
Hästarna fick gå ut ett par timmar till & äta gräs i "gräshagen". Dom får äta av det nu innan det blir frost. Men först ser det ut som om vi ska ha regn i all evighet. 
Jag värmde lite mat från helgen & åt, sen gick jag ut igen. 
Hästarna fick nytt vatten i hagarna och jag klippte gräset en sista gång i år. 
Det var min måndag i ord och bild
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0