Stephie, kalops och grillpizza

Igår köpte jag 3,5 kg kött till kalops, jag hann skära iordning ungefär hälften innan Bosse ropade att Wilda var försvunnen (igen) 
Jag gick med ut och vi letade ett tag men hittade ingen katt. 
När köttet var klart tog vi en kopp kaffe på uteplatsen i solen. 
Sen messade Stephie att hon var på väg så jag gick in & bytte om till stallkläder för att göra Sigge klar för ridning. 
Rätt vad det var stod Wilda där, utanför stallet, så skönt. Hon var nog bara borta två timmar denna gången, drygt fyra sist. 
Stephie jobbade vidare med det hon tränade på för Cilla. Efteråt gick vi en sväng men då fick jag sitta på för att slippa gå. 
(null)
Längesen jag red i jeans, inte det bekvämaste.
(null)
Sigge njöt av att rulla sig när han kom ut i hagen igen. 
När Stephie hade åkt ställde jag mig vid spisen och gjorde kalopsen. 
Det tog ganska lång tid att steka allt kött. När det var klart gjorde jag en pizzadeg som fick jäsa en stund. 
Kalopsen ska vi äta imorgon, ikväll åt vi pizza gjord på pizzastenen ute på grillen. 
Tim och Amanda kom & åt med oss också. 
(null)
Det var riktigt skönt på uteplatsen. Troligen en av dom sista sköna kvällarna den här sommaren. 
Sov så gott 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0