Tidig ridning & stand-by

B väckte mig tio över fem för att jag skulle ge honom hans spruta. Sen åkte han till Örebro, i ösregnet,för att serva Porschen. 
Jag försökte somna om men det gick inget vidare. Jag lyssnade på regnet som trummade mot rutan och kom på att det var lika bra att rida innan hästarna fick gå ut. 
Jag gjorde mig iordning och åt frukost & gick sen ut i stallet. 
Sigge fick äta frukost medan jag mockade & sen gick vi till ridhuset. 
Idag red jag mycket övergångar och det kändes faktiskt bra. Inga galopprace idag, tack & lov. 
Regnet övergick från ösregn till duggregn medan jag red så det kändes ok att släppa ut hästarna sen. 
Wilda fick komma ut sen med. Men hon höll sig mest under taket på uteplatsen, 
(null)

(null)
Undrar om hon hittade något gott i baren (hon slickar sig om munnen) ?!
Tim ville ha hjälp med att hämta dörrar och en toalett idag. Så jag kände att jag inte ville sätta igång med något om han skulle ringa. Hade tänkt baka bullar och t en pw men satt snällt hemma & väntade på att Tim kunde smita från jobbet en stund. 
Halv tre tog jag in hästarna och då ringde han. Så jag kopplade på transporten och åkte iväg till Rinkaby Rör där vi möttes och köpte toan. Sen körde vi vidare till K-rauta för att köpa 4 dörrar. 
(null)

När vi kom upp i lägenheten var mattan i sovrummet lagd. Så fint blir det! 
(null)

Jag pysslade lite i stallet när jag kom hem och spolade av bilen. 
Det blir tidigt i säng ikväll, lite för lite sömn natten som var. Jag kunde inte somna igår kväll och blev ju väckt tidigt. 
Hoppas på en bättre natt nu. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0