Utfodring

Snön var borta i morse, skönt! 
Hästarna fick gå ut & äta sitt frukosthö som vanligt, medan jag åt frukost & gjorde mig klar. Sen tog jag in dom igen (vågar inte lämna Calle & Bea ute) för att rida Sigge. 
Vi tog en lugn, mysig tur i skogen.
(null)

När hästarna var ute igen med sitt lunchhö gick jag in & drack kaffe med Bosse och Mats. Mats var här för att laga en bil och hade köpt med sig wienerbröd. 
Jag gjorde en ordentlig laddning med spagetti och köttfärssås sen. Vi tre åt vid två-tiden. 
Nu hade det börjat snöa igen… Inte kul. 
(null)
Mer kom det under eftermiddagen. 
Medan Bosse sen åkte & hämtade Felix och Malte på skolan gjorde jag chokladbollar. 
Pojkarna åt spagettin först & sen fikade vi. 
(null)

(null)
Tim kom också förbi för att hämta golfgrejer innan han hade en husvärdering här i Bankeryd. 
Han var också hungrig & fick mat och fika. 
Till sist räckte maten även till Lisa när hon kom för att hämta pojkarna. Perfekt! 

Jag hade Calle klar när Stephie kom från jobbet. 
(null)
Det var som vanligt lite stressigt på grund av att flera personer skulle hoppa klockan sex. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Ridhuset fylldes snart av hinder, det byggdes överallt verkligen och blev snart omöjligt att fortsätta att rida. (Om man inte ville snubbla över hinder & bommar) 
Stephie och Sigge hade en klistund innan vi gick in. 
(null)

Ikväll har jag tittat på Mästerkocksfinalen som Adam vann. 
Jag avverkar ju väldigt många ljudböcker. Har just avslutat en av Jussi Adler-Olsen som heter Natriumklorid. Det är Stefan Sauk som läser och han är en favorit. 
Nu har jag börjat lyssna på en biografi som heter Rebell. En tjej ifrån Saudiarabien som berättar om sin uppväxt och rymningen därifrån. Det är skrämmande hur dom lever enligt deras religion, tack & lov att vi är födda i Sverige. 
Nu ska jag pulsa genom snön ut till stallet & nattfodra. 
(null)

(null)

Sov gott 
Kram ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0