Blixt & dunder

Det var mer än nödvändigt med en ordentlig städning i huset idag. 
Ute var det varmt och kvavt igen, Wilda orkade inte röra sig så mycket. 
(null)

(null)

Det var lite "svalare" på framsidan så det blev kaffe & yatzy där. 
Wilda fick pedikyr också, vilket hon hatar & det talar hon om väldigt högljutt. 
(null)

Vi påbörjade sen ytterligare ett av sommarens projekt, fönsterrenovering. 
(null)
Vi gjorde några fönster för ett par år sen men nu är det flera som behöver lite omvårdnad. 
Sigge fick en välförtjänt vilodag men strax före ett tog jag in dom då det började mullra mer och mer och regnet vräkte strax ner. 
Efter en timme lugnade det sig så hästarna fick gå ut en stund till. 
Jag hann precis ta in dom igen innan det brakade lös igen, ösregn blixt & dunder. 
Jag flätade ihop Beas långa man & tog fram klippmaskinen, hennes päls växer som ogräs. 
(null)

Skären var nyslipade men jag hade problem ändå, hon var typ fuktig i den tjocka täta pälsen. Jag får ta benen, under magen och huvudet en annan dag. 

(null)

(null)
Jag tror att hon är nöjd med det som är bortklippt i alla fall. 
Blommorna i rabatten såg lite nedslagna ut efter störtregnet. 
(null)

Bosse hade gjort varsin räkmacka som vi åt & drack ett glas öl till. Wilda var också sugen, räkor är det godaste hon vet. 
(null)

Hon har många favoritsovplatser, jag är glad att jag slipper sova uppe på takstolarna där hon väljer att somna ibland. 
(null)

(null)

Jag ska sova i min säng, ingen annanstans. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0