Röttle by och Västanåleden

När morgonsysslorna var avklarade gick jag ut med Wilda. B har åkt motorcykel ihop med Kjell hela dagen. 
Sen packade jag en kaffe & en vattenflaska och satte mig i bilen och körde mot Gränna. 
Målet var Röttle by. 
Där gick jag Röttlestigen som bara är 1,2 kilometer runt byn. 
Det ligger två gamla kvarnar där från 1600-talet bland annat och ett vattenfall vid dom. 
(null)

(null)
Det är jättefint i byn & runtomkring. 
Eftersom det var så kort stig runt var planen att även utforska Västanåleden. Den är 7,4 kilometer lång och jag tänkte att den kan jag springa runt…
Det var innan jag visste hur "väglaget" såg ut. Det började lätt uppför, inga problem. 
(null)
Roligt träd! 
Sen blev stigen smal och proppfull med sten och rötter, den gick också upp och ner och åt höger & vänster hela tiden. Lägg till det en aldrig sinande ström av spindelnät i ansiktshöjd & nedfallna träd i alla höjder. 
Att springa var inte lätt, det blev ett par steg spring och ett par steg gå och hela tiden ha blicken i marken. 
Första halvan sprang man högst uppe på bergskanten (bokstavligen!)
(null)

(null)

(null)

(null)
Fin utsikt över Vättern och Visingsö. 
Efter 3,6 kilometer på höjden gick stigen absolut rakt nerför hela berget ända ner till vattnet. Som tur var fanns ett rep att hålla sig i på vägen ner. 
(null)

(null)

Det var lättare att springa där nere. 
Även om det fanns rötter och sten där med. Det var lite höstkänsla med löven på marken 
(null)
(null)
Till slut kom jag tillbaka till Röttle och kunde svettig åka hemåt igen. 
När jag passerade Jönköpings nyaste hotell (öppnar i September) såg jag vad jag absolut aldrig skulle kunna jobba med! 
(null)
Ser nifönsterputsarna som hänger i selar utanpå hotellet. Jag hade dött av skräck. 
När jag kom hem gjorde jag stuvade makaroner med köttbullar & åt. 
Tvätt skulle hängas hos Pia och hästarna ville in. Jag skördade lite (?) tomater också, så gott. 
(null)

Stephie kom efter jobbet och vi tog en pw tillsammans. Vädret blev jättefint på em/kvällen. 
(null)

Jag var mer hungrig ikväll så jag gjorde en kycklingfilé med pesto, tomat och mozzarella. 
(null)
Det är både smidigt & gott tycker jag. 
Dax att nattfodra 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0