Slipmusen brann

Förmiddagen försvann med lite plockande inne och sen ute med blommor & i växthuset. 

Sigge hade gjort sig jättefin när jag kom för att ge dom lunch….
(null)
(null)

Vi fortsatte med fönstren efter kaffet. 
Vi tog bort kittet och lyfte bort glasen & sen körde jag med slipmusen. 
(null)

Bosse tog över sen, han tyckte väl inte att jag hade slipat tillräckligt. Men han hann inte slipa länge innan den plötsligt brann. (Tur att det inte var jag som "tog sönder den") 
Vi fick planera om dagen, B åkte & köpte en ny slipmus plus fönsterfärg och jag red Sigge. 
Det blev mest lösgörande jobb idag. Det var både varmt och fuktigt i ridhuset så vi höll inte på så länge. 
(null)
Det blev duschen för oss båda två efteråt. 
Tim och "Bodil" (Simon) låg i poolen när jag kom tillbaka. Dom hade spelat tennis och behövde "svalka" sig. Man får ligga i en bra stund för att bli lite svalkad i +31 gradigt vatten. 
Jag värmde kalops & åt det för fjärde dagen i rad! Haha. Så går det när man gör en jätteladdning med kalops, då får man äta det i en evighet sen. 
B fortsatte med fönstren sen och jag dammsög poolen. 
Stephie slutade 16 & kom hit för att vi skulle ta en pw. 
(null)

Hon & Danne skulle spela padel vid 18 så hon åkte igen & jag hoppade i poolen för att fortsätta städningen av den. Man behöver skura en del "för hand" som man inte får bort med "dammsugaren". 
Den blev ren och fin till slut i alla fall. 
(null)

Vi gjorde och åt varsin kebab på kvällen. 
Klockan är 21.40 nu & det är mörkt ute, hästarna ska få sitt & sen ska jag sova. 
Nattinatti 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0