Träning igen - bra byten

Efter frukosten gick jag ut och putsade sadel, träns, stövlar & sporrar inför dagens träning. 
Jag hann gå in & dricka en kopp kaffe & en Resorb innan Stephie kom & vi hämtade in hästarna. 
Vädret var bättre idag än igår, fortfarande väldigt varmt men inget regn & åska i alla fall. 
Igår tränade vi hos Mickan för det var översvämning (pga ovädret) i Lisas ridhus idag var vi hos Lisa som hade lyckats "torrlägga" ridhuset.  (null)
Redo för dagens träning! 
Vi fortsatte på gårdagens galoppjobb & gick sen över till galoppombytena. Jag har inte bytt på ett tag i och med tävlingen (i Msv C) förra helgen. 
Men det gick bra idag! Kul! 
Sen blev det en del travjobb också. Med skolor och jobb mot piaff och passage. 
(null)

(null)

Jättekul och jättesvettigt idag med! 
(null)
Nöjda och blöta av svett båda två. 
Vi var väldigt hungriga när vi kom hem och hade gjort klart stallet. Danne var snäll och kom med ingredienser till en god vegetarisk rätt. 
Det var spagetti & zucchini med en tomatsås med röda linser. Jättegott! 
(null)

Efter maten tog vi en promenad alla tre. 
(B var borta hela dagen) 
Vi träffade Karin och Maggi och deras hästar Marc och Fia på vägen. 
(null)

(null)

Stephie och Danne åkte hem sen och jag tog ut Wilda en stund. 
Sen blev det äntligen dags för soffhäng. Det var skönt att få sätta sig & ta det lugnt efter två dagars full fart. 

Igårkväll när jag kom ut i stallet möttes jag av min stora kokosboll och lilla guldlock ❤️
(null)

(null)

Nu ska jag gå ut till dom igen & pussa dom god natt. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0