Andra advent redan

Jag har alltid tyckt att det går ganska fort fram till jul trots mörker, höst & vinter. 
Det gäller även i år, det är redan andra advent. Jag tycker att årets första tre månader är segare men då är man ju ändå på väg åt "rätt håll" - mot ljuset och våren. 
Idag var det minusgrader ute & det kom lite snöflingor i snålblåsten. 
Inget skönt väder alltså. 
Sigge blir lite extra uppspelt av det kyliga vädret så det fick bli ridhuset idag med. Han har ju gått lite lugnare några dagar nu & samlat på sig lite extra energi. 
Idag blev det mer galoppjobb med samling och byten. 
Stephie kom mot slutet av passet & tittade lite på traven. 
(null)
När hästarna var utsläppta för andra gången idag gick vi in & gjorde våfflor. 
(null)
Den blev lite liten, men gott var det! 
Efter det tog S & jag en pw. Det har inte blivit så många promenader tillsammans under hösten eftersom hon har varit i Stockholm så mycket. 
(null)

(null)

B gjorde god pepparbiff med stekta potatisskivor till middag. 
Jag sydde i ena ärmen på min tröja ikväll, så imorgon borde den bli klar. 
Nu när jag skulle lägga mig var min säng redan upptagen. 
(null)

Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0