Jakten på oxfilé

Snön var borta igen när vi vaknade imorse & det regnade. 
Hästarna fick äta frukost inne & så red jag direkt efter frukosten. 
Idag red jag i en lite längre, lägre form & gjorde massor av övergångar och tempoväxlingar. 
När Bosse hade slipat skridskor till Tim, Felix och Peter (som skulle iväg & åka skridskor tillsammans) åkte vi till Ica för att köpa oxfilé till nyårsafton. 
Det var ok pris på den svenska men dom hade bara jättestora bitar på nästan tre kilo. Vi bestämde oss för att åka till City Gross & kolla. 
Där hade dom fina bitar i alla storlekar så det blev bra. 
På vägen hem kom vi på att vi hade glömt en sak (naturligtvis) så vi fick åka tillbaka till Ica en gång till. 
Till middag åt vi rester från julen, nu är revbenen och kalvsyltan slut. 
Jag städade övervåningen och lekte med Wilda sen. Hon slocknade i mitt knä sen. 
(null)

Jag lyssnar ju mycket på ljudböcker, både bra och mindre bra. 
Oftast har jag två böcker på gång samtidigt, en biografi och en "deckare" Jag vill inte lyssna på deckare på natten utan då passar biografierna bättre. 
Jag har ganska nyss avslutat boken om Marie Fredriksson, den var helt ok. Sen valde jag att lyssna på Magnus Uggla, den är inte lika bra tycker jag. 
Jens Lapidus senaste bok lyssnade jag inte klart på. Han skriver mycket om gängkrig & sånt & det är inte min favorit. 
Det fick bli den här istället 
(null)

Finns visserligen lite gängrelaterat i denna med men men. 
Inatt testade jag att lyssna på Spotify, valde av någon konstig anledning "Somna med Henrik" Det var absolut det konstigaste jag har hört, inget man somnade av heller. 
Någon som lyssnat på samma hade undrat vilka konstiga svampar han hade ätit innan han läste in avsnittet & det undrar jag med! 
Nehej, nog svamlat för ikväll. Nu ska jag fläta ihop mitt nytvättade hår och gå ut i stallet & natta pållarna. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0