Nöden har ingen lag

Jag släppte ut hästarna vid 07, det var inte helt populärt. För det första sov Sigge fortfarande och för det andra gillar han inte att gå ut när det är mörkt. 
Han vill kunna se fälten runtomkring där det ofta är rådjur & ibland räv. 
Men jag hade lovat att hjälpa Pia att lasta en häst före åtta därav lite tidigare utsläpp här. 
Hästen var lättlastad & vi pratade lite om att jag också behöver åka till veterinären med Sigge för tandkoll och vaccinering. 
Då sa hon att några i hennes stall skulle vaccinera idag. Hmm tänkte jag, det vore ju smidigt att få det gjort samtidigt då. 
Men jag gick hem & åt frukost & red ut en sväng sen. Jag var på väg mot den vanliga skogsrundan men hörde att det var skogsmaskiner igång däråt så jag vände & gick på vägen runt Rickarp - Målskog istället. 
Vi drack kaffe lite tidigare än vanligt för Bosse skulle iväg sen. 
Jag gick över till Pia vid 12 igen & hjälpte henne att lasta ur igen. Samtidigt fick jag tag på tjejen som skulle vaccinera sina hästar. 
Då hade veterinären redan varit där… 
-Men ring honom sa hon för han skulle till Labbarp också. 
Jag fick tag på honom & han var snäll & kom förbi. Skönt! Så nu är Sigge vaccinerad för ett år framöver igen. 
Jag åkte ner på stan en sväng sen. Gjorde ett försök att hitta nya jeans. Jag provade flera stycken i fem olika affärer men hittade småfel på alla. Egentligen passade dom men ni vet, lite för korta, lite för långa, lite för höga i midjan och så vidare. 
Tog svängen förbi Rusta också och nu hade det ljusgrå garnet kommit in igen. 
(null)
Så nu är tröjan färdigstickad, det är bara några trådar att fästa och ärmarna ska sys i. 
Jag handlade på Ica Maxi innan jag åkte hem. Jättehungrig var jag & gick lös på en brödlimpa jag köpt. Nöden har ingen lag, vi gjorde ofta så förr, Tim Stephie & jag. På väg hem från jobb & skola tog vi ofta några tuggor var av en limpa. 
(null)

När jag kom hem tvättade jag av Stephies bil (som jag lånat medan hon är i Stockholm)
(null)

Lunchen blev sen som vanligt, närmare fyra var klockan innan jag satte mig för att äta. 
Jag pysslade lite med hästarna på kvällen, Sigge vill så gärna bli kliad! 
(null)

(null)

(null)

Puss och gonatt 😘
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0