Sol och Sjörök

Idag har vi haft nå himmel och sol här, så härligt när det är riktigt ljust för en gångs skull. 
Jag hade ett par ärenden att göra och körde in till Jönköping före tio. 
Vägen in går utefter Vättern & då såg jag att sjön "rykte". 
Dom säger att när Vättern har rykt tre gånger så lägger sig isen. Konstigt fenomen men lite häftigt att se. 
Jag gjorde ett extra stopp och gick ut på piren för att titta närmare och ta några kort. 
(null)

(null)

(null)

Nu ska det bli mildare väder igen så förhoppningsvis lägger sig inte isen på Vättern för då blir det en väldigt sen vår sägs det. 
Jag handlade lite mat och fodertillskott till hästarna bland annat. Stannade till på Go Banana också och köpte lite godis till jul. 
Bosse och jag tog en promenad sen i det fina vädret. Kallt var det så det knarrade under skorna. 
(null)

B var iväg till flygplatsen en sväng efter det så jag fick vara eldvakt. Hade tänkt rida ut i det fina vädret men det hann bli skymning innan vi kom iväg så det fick bli inne istället. 
(null)

Ikväll har vi ätit grillad kyckling och tittat på Svenska Hjältargalan. 
Både Stephie och Tim är med sina respektive jobb på julbord på Elmia. Det är med uppträdanden, julshow, efterfest till 02 m.m
Jag fick en bild från Tim förut på Stephie som hamnat på scenen tillsammans med någon trollkarl. 
(null)
Hoppas dom har kul! 
Nu ska jag sova 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0