Fint besök & equiterapeut

Jag gick upp tidigt och släppte ut hästarna. Efter frukosten gick jag ut & tog in hästarna igen och sadlade Sigge. 
Idag var han sitt gamla vanliga jag igen som tur var. Jag satte på gramantyglar för säkerhetsskull, men han var snäll. 
Jag satt upp vid nio och fick samtidigt ett sms från Bosse att vi skulle få besök klockan tio. 
(null)

Ok, det löste sig, jag sladdade in strax efter gästerna och bytte om snabbt & var redo för fika. 
Det var vår halvbror Anders och hans Inger som tittade förbi. Dom var på väg hem från Skövde där Ingers dotter bor. Dom hade innan dess varit i Norrköping och hämtat en ny bil, en Tesla. 
(null)

Vi pratade oavbrutet i fyra timmar. 
Jättekul att dom kom förbi.
Jag körde ett par tvättmaskiner (inne hos Pia) med hästgrejer på eftermiddagen. 
Typ alla schabrak, skydd, lindor,  täcken är smutsiga. 
Klockan fem kom Yvonne, equiterapeuten och behandlade Sigge & Jonie. 
Sigge tyckte både att det var både skönt och inte alls behagligt, beroende på var på kroppen han blev knådad. 
Djupvågsbehandling på bakre halvan av kroppen är jätteskönt medan den inte uppskattas på halsen. 
(null)

Jonie tyckte nog att det var rätt ok med lite massage, kli och godismutor. 
(null)

Sigge ville ha sitt fredagsmys efteråt.
(null)
- Ge mig mat eller godis eller både och! 
Bosse hade gjort tacos som vi åt när jag kom in. 
Nu är det sovdags 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0