Hovslagarn

(null)
Då var det dags igen, vintern är tillbaka. 

Jag släppte ut hästarna klockan sju i morse & fixade stallet & gick sen in och åt frukost. 
Halv nio gick jag ut & tog in hästarna igen. 
Hovarna behövde hinna torka innan Rolf (hovslagarn) kom klockan tio. 
Två och en halv timme senare var alla tre hästarna klara. 
(null)

(null)
Lite mutor är bra att ha när hästarna inte orkar stå helt stilla. 
Efter maten red jag Sigge. Jag hade tänkt rida ut men det började regna precis när jag hade tagit in dom så det blev ridhus ändå. 
Men lite omväxling fick han, vi körde lite galoppjobb. Fem varv åt vänster & fem åt höger. Lite skritt & sen samma igen två gånger till. 
(null)

På kvällen åkte vi in till Tim och Amanda. Vi lagde tacopaj & åt tillsammans. 
Dom var "barnvakt" åt Tor, Amandas systers lilla vovve. 
En busig fransk bulldog. 
(null)
😂 - Får jag oxå smaka? 

Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0