Praktikanten

Usch, vilket väder vi har, det regnade hela förmiddagen sen övergick det till snöblandad småspik som kom blåsande vågrätt. 
Inte skönt. 
Jag passade på att sitta inne och göra klart bokföringen och skicka över den till revisorn. 
Jag hade god hjälp idag, en praktikant som intresserat följde arbetet. 
(null)
Hon tog kontorsstolen och jag fick hämta en köksstol att sitta på. 
Efter maten tog jag in hästarna, dom var mer än nöjda med att få komma in klockan två. 
Jag red Sigge på en gång. Det gick både bra och mindre bra. Men man får försöka fokusera på det som gick bra & glömma det andra. 
Han tyckte att jag var omåttligt korkad som sen skulle stanna & ta kort mitt i snöstormen. 
(null)
-Matte tyckte jag skulle ta fram öronen på kortet, men det var så vidrigt väder så ett öra fick räcka. 
Jag gick in & värmde mig med en kopp kaffe & sen gick jag ut igen & gjorde iordning Jonie åt Stephie. 
Han var inte på sitt bästa humör idag. Han var så spänd att Stephie tog det säkra före det osäkra och hoppade av och longerade honom en stund innan hon hoppade upp igen. 
Nu hoppas jag på bättre väder imorgon. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0