Grillpromenad

Jag vaknade klockan sju och gick upp & gjorde mig iordning och åt frukost innan jag gick ut i stallet idag. 
Jag hoppades att åtminstone en av sopbilarna skulle hinna komma medan hästarna var kvar inne. Men dom var sena så vid åtta släppte jag ut ändå. 
Egentligen är inte Sigge rädd men ibland ger det ett tillfälle till bus och det är väldigt lerigt och halt i hagarna så jag vill helst inte att dom springer. 
När stallet var klart bytte jag om och åkte till Ica & handlade bland annat korv med bröd till dagens promenad. 
Jag hann också göra en deg till kanelbullepinnbröd innan vi gick upp till Ester och Magnus. 
Vi tog våra ryggsäckar och gick till en fin grillplats med Vätterutsikt.  (null)
Vädret var väl inte det bästa men vad gör det när man har trevligt sällskap med mycket skratt?!
(null)
Lilla Lilo var också med. 
Ester fick snabbt fyr på elden, hon älskar att elda! Vi började med att grilla korv som vi åt med bröd och räksallad. 
(null)

Sen var det dags att tälja pinnar och ta fram "min" omtalade deg och grilla bullar till kaffet. 
(null)
Deg, en gryta att smälta lite smör i och pärlsocker är allt som behövs. 
(null)

Förra gången var degen alldeles för lös och kladdig men idag hade jag lyckats perfekt. 
(null)
Färdiggrillad 
(null)

Lite smör och pärlsocker på, mer sattes på efterhand. Faktiskt jättegott!
(null)Mums! 
Vi gick hemåt mätta, lite blöta & lite frusna men nöjda. 
(null)

Stephie, som var iväg och red Rocky medan vi var borta, hann hem före oss och gjorde iordning hästarna så vi red direkt när jag kom hem. 
(null)
Jag filmade Stephie & Jonie lite. 
Den varma duschen var efterlängtad sen. 
Snart sovdags 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0