Jobb

Efter frukosten gick jag ut och mockade hage igen. Det är inte klokt vad dom skiter hästarna!
Jonie tyckte att det var kul med sällskap & ville gärna hjälpa till. 
(null)
- Jag kan putta skottkärran åt dig!?
- Ojdå, välte den? 
- Kan man stå i den? 
  (Inga bilder på vält skottkärra eller häst stående med ett framben i kärran…) 

(null)
-Usch, vad det luktar illa! 
När vi hade druckit vårt kaffe tog jag fram mitt jobb, bokföringen. 
Nuförtiden har vi bara ett bolag istället för fem som vi hade förr. Det händer ju inte så mycket då bolaget är i "förvaltning" i fem år. 
Men det är ändå lite som ska bokföras, så det satt jag med idag. Jag behöver väl lägga ett par timmar till på det innan jag är klar med 2021. 
Wilda skulle absolut ligga i knät medan jag jobbade. Smidigt …
(null)

Vi åt köttfärspaj idag & sen tog vi en promenad. Det var 6 plusgrader ute men blåste & kändes rätt kallt. 
Jag hade hästarna nästan helt klara när Stephie kom från jobbet. 
Jag var nöjd med ridningen idag, vi var ganska överens Sigge & jag, så skönt. 
Jonie var duktig han med. 
(null)

Te, macka & tv är nu avklarat. Kvarstår dusch och nattning av pållarna. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0