Nya instruktioner

Hästarna har ju inte så mycket att göra när dom är ute i hagarna nu på vintern. 
Något som dom kommer på varje år är att man kan gnaga på stolparna. 
Inte roligt för det är inte lätt att få ner nya stolpar när det är fruset i marken. Jag försöker hålla efter & kladda på anti-bitmedel. Idag gick jag en runda med "kladdburken" igen. 
(null)
Både Sigge och Jonie följde med och tittade noga vad jag gjorde. 
Vi tog en promenad efter förmiddagskaffet. Det är fortfarande halt här men med flera plusgrader smälter det ganska snabbt. 
Stephie ringde när jag stod och lagade mat. 
Bonden Henrik hade ringt henne och sagt att dom skulle komma och titta på granhäcken (hos grannen Sam) för att sen såga ner den (?!)
?? Det var ju vi som skulle göra det…
Men allvarligt talat hade det varit en näst intill omöjligt jobbig uppgift. 
Jag gick ut & tog in hästarna och pratade med dom och det bestämdes att dom kör igång 07 imorgon bitti. 
Sam ringde sen & sa att vi fortfarande får arrendet på marken trots att bonden sågar ner häcken… hoppas det stämmer i sista änden. 
Jag red efter maten. Ridningen gick bra ända tills en ponny kom in i ridhuset. Den är (har varit) skadad & skrittas bara. 
Dom gick med den & hann bara ett halvt varv innan ponnyn brallade och dom tappade den.. 
Jag kan säga att det inte är så roligt att sitta på Sigge när en tokig ponny skenar runt lös. 
Det gick bra i alla fall, ingen ofrivillig avsittning idag, tack & lov. 

Vi fick ett handskrivet brev häromdagen. Det är inte så vanligt nuförtiden. 
(null)

Jag blev ganska förvånad när det var från Jehovas vittnen. Nya instruktioner för dom på grund av Covid, istället för att knacka dörr skriver dom brev. 
Saknar det där med att få och skriva brev faktiskt! Jag hade 30 brevvänner samtidigt ett tag när jag var " liten". 
Nu ska jag göra stalltjänst och sen sova. 
(null)

God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0