Släppa ut, ta in, släppa ut osv

Jag släppte ut hästarna vid 7.45 & sen tog det drygt en timme att fixa stallet. 
Sen hann jag göra mig iordning och äta halva frukosten innan jag fick ett sms från Stephie. 
Henrik (bonden) hade skrivit till henne att dom skulle hämta virket från granhäcken. 
Så jag gick ut igen och tog in hästarna igen. 
Sen messade jag Bosse som var på möte på flygplatsen. 
Meningen var ju att dom skulle ta med trädet som vi inte lyckats såga ner än…
B kom hem och försökte starta motorsågen, den gick en stund men sen dog den igen. 
När dom kom för att hämta virket tog föraren sin gripklo och "puttade" ner trädet! Så skönt. 
Så nu är det nere och ivägkört. 
(null)

(null)

 Jag mockade Sigges hage medan dom stod inne & släppte ut dom innan vi gick in & drack kaffe. 
Jag åkte & handlade före maten och tog också in hästarna innan vi åt. Det började nämligen regna & blåsa & var inte alls skönt ute. 
Hästarna var klara för ridning när Stephie kom från jobbet. Vår plan var att trava bommar.   Men det var fler därinne och red så det blev lite halvdant. 
(null)

Sigge låg & sov nu när jag kom ut för att nattfodra. 
Sovdags
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0