Trädet som inte vill ner

Vi red på förmiddagen. Sigge var lite spänd i början för dom hade ställt in en stor saltsäck utanför sargen. Den var läskig tyckte han. 
Vi tränade vidare på linjerna i Msv C:1 & jag var ganska nöjd till slut. 
När vi gick hem stannade Sigge & pekade att det kliade på hans bakben. Jag kliade lite & kunde inte låta bli att fota hans "uppställning"
(null)
Snygg stil! 
Stephie hade en elev sen medan jag gick in & drack kaffe. 
Jag lagade en "ny" rätt med laxfiléer idag. Med potatis, morot och palsternacka i klyftor under & lax med smaksatt philadelphiaost på. Det var riktigt gott. 
Direkt efter maten gick vi ut & satte motorsågen i trädet. 
(null)
Problemet är att bladet på motorsågen är ganska kort. Så trots att det sågas runt om kommer man inte helt igenom. 
Jag var med och stöttade stegen & fick allt spån i huvudet. 
(null)

Med bogserlina runt trädet och i dragkroken på bilen försökte Bosse sen få ner trädet åt "rätt" håll. 
(null)

Men det gick inte. Trädet vill stå kvar. Vi får göra nya försök imorgon. 
När vi kom in ställde jag mig i köket igen och gjorde en Boeuf Bourguignon som vi ska äta imorgon. 
Dax att släcka lampan 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0