Trädfällningen

Klockan ringde 07 & jag gick direkt ut i stallet. 
Trädfällaren kom ett par minuter senare. 
(null)
Hästarna fick sin frukost inne. Sigge & Bea mumsade på sitt hö medan Jonie var tvungen att ha lite koll ut genom fönstret mellan tuggorna. 
(null)

Det gick fort för honom att plocka ner alla träd och han avslutade med att kapa ett av våra träd också. 
Dom som står närmast stallet är fortfarande för höga så han var snäll & tog det ena. Det andra är för tjockt i diameter. 
(null)Halv elva kunde jag släppa ut hästarna. Dom tittade en del & sprang ett varv men sen var det lugnt. 
(null)

(null)
Det är jättekonstigt att se det så "kalt" nu. 
Allt ligger kvar än så länge, dom kommer och hämtar virket nästa vecka. 
Wilda & jag stod inne & tittade ut och sen hann jag dammsuga också. 
(null)

(null)

Jag åkte & handlade för att kunna laga "köttbullar i god sås" 
Stephie kom & red Jonie vid fyra. 
Jag gick med till ridhuset men Sigge fick vara kvar i stallet & vila idag. 
Jag tog fram lite bommar & dom började med att trava över dom. 
(null)

Sen ändrade jag till galoppavstånd. 
(null)

(null)

Sen fick han hoppa ett litet kryss
(null)

(null)

Han verkar gilla bommar och att hoppa lite. Kul med omväxling. 
(null)

Jag tränade när jag kom in. Både crosstrainern och lyfte lite vikter innan jag duschade och tvättade håret. 
Nu ska jag fläta ihop det och gå ut & natta djuren. 
(null)

God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0