Träning för bästa C

Regn idag. 
Inte så skönt väder att släppa ut hästarna i precis. 
Men dom behövde/fick inte vara ute så länge. 
Jag åt frukost och åkte sen en snabbis till Ica & köpte lite fika att ta med, frallor samt ingredienser till fredagens efterrätt. 
Istället för det ordinarie elvakaffet var jag "duktig" och åt en skvätt soppa & åt en fralla. 
Halv tolv fick hästarna gå in för att äta lunch och torka lite. 
Det var dags för Cilla-träning idag. Stephie red både Jonie och Rocky där. 
Jag gjorde iordning Jonie så han stod klar när Stephie kom. Hon jobbade till ett och vi behövde åka senast 13.15. 
A-C och hennes man kom från Hökerum med Rocky i lastbilen. Dom hade med sig en ponny som sällskap och han fick kliva av här (och stå i Jonies box) medan Jonie lastades brevid Rocky. 
Träningen var i Lekeryd hos Lisa, granne med Mickan. 
Båda hästarna var lite på tårna när vi kom fram, dom är ju bara fyra och fem år. 
Men vad duktiga dom var sen. Båda tog träningen jättebra & såg jättefina ut. 
(null)

(null)
Fina Jonie, fem år, med galoppen som bästa gångart. Han fick mycket beröm och spåddes lysande framtidsutsikter. 

(null)

(null)
Väl undersatta bakben. 
Lilla busiga Rocky, fyra år, "travkungen"  C gillade honom också väldigt mycket. 
Så roligt att Stephie har två så fina hästar att rida. 
(null)
Lite eftersnack. 

Jag dammsög övervåningen när vi kom hem och sen gjorde jag "äggmuffins med lax och spenat" 
Nu har luften gått ur mig lite och det är skönt att sitta i soffan ett tag.  (null)

Imorgon är det fredag igen
Nattinatti 
Kram ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0