Alpackorna på Visingsö

Klockan tio kom Rolf och skodde Sigge & verkade Bea.
Han gav Bea, som den dam hon är, lite extra pedikyr och omsorg.
(null)

Det står Olof i almanackan idag så vi tog en namnsdagsfika tillsammans med Stephie och Danne ute i solen.
Sen tog vi på oss våra varma (!) mc-kläder och körde in till Jönköping där vi mötte upp Tim och Amanda.
Vi hade bestämt oss för att åka ut till Visingsö och motorcyklar fanns det plats för på färjan men inte bilar - där var det fullbokat.
Vi åt på Solbacken direkt när vi kom ut. Jag åt en snitzel med stekt potatis som var riktigt god.
(null)

Sen åkte vi vidare upp till Gladhytt Alpacka, ett ställe som ägs & drivs av en flygkompis till Bosse.
Där fick vi hälsa på deras fem söta alpackor.

Vi fick mata dom med små morötter och en av dom tyckte inte att Tim var snabb nog med att ge henne moroten så hon talade om sitt missnöje genom att spotta på honom 😱
Vi förstod då varför man inte rekommenderar vita t-shirts ihop med alpackor.
Söta & mjuka & goa var dom i alla fall.
Vi åkte upp till flygplatsen sen på norra delen av ön. Lite nostalgi då vi tillbringade mycket tid där förr när barnen var små.
Tim ville gå ner till stranden oxå & se om han kände igen sig. Det var faktiskt ganska varmt i vattnet.
(null)

Vi har ju alltid bara varit på norra delen av ön & nu ville jag se resten också så vi körde ner till den södra spetsen.
Där ligger Borgen i Näs, eller det som återstår av den. Den byggdes på 1100-talet så den är riktigt gammal.

Sen var det dags att åka hemåt med färjan igen. Vi stannade till i Gränna hamn och åt glass på Amalias glasscafe.
Den glassen var en hel middag!!
(null)
Det syns inte hur stor den var men jag blev proppmätt!
En varm & mysig dag.
Hos grannen har det varit bröllop idag, i deras trädgård.