Fawlty Towers

Igår åkte vi med Nässjö Järnvägsmuseum till Helsingborg. Det är några entusiaster som kör med gamla tåg och anordnar resor ett par gånger om året. 
(null)
Redo för avfärd. 
Tåget gick härifrån Bankeryd kvart över nio och Mats & Marie klev på i Huskvarna. Inte förrän 4,5 timme senare var vi framme, men vi fick god mat på tåget så tiden gick ganska fort. 
Vi hade några timmar "för oss själva" i Helsingborg. Tyvärr småregnade det så vi gick i affärer, fikade och åt hamburgare på Bastard Burgers. 
(null)

(null)

(null)

Klockan sex hade vi en buss att passa som skulle ta oss till Fredriksdals teatern för att se Fawlty Towers (Pang i bygget) med bland annat Eva Rydberg, Adde Malmberg och Evas två "barn". 
(null)

(null)

(null)

(null)

Föreställningen var bra men kanske inte riktigt min typ av humor. Jag hade trevligt ändå & vi hade tur med vädret ändå, lite småregnigt bara. Det kunde ju varit värre. 
De gamla veteranbussarna som tog oss till teatern klrde oss även tillbaka till tåget sen. 
(null)

(null)

(null)

På tåget hem spelade vi canasta och åt lite mer. Jag nöjde mig med te och en fralla. 
Klockan var 01.45 när tåget stannade på Bankeryds station igen. 
Av förklarliga skäl orkade jag inte blogga då utan sjönk ner mellan lakanen & somnade snabbt. 
Jag vaknade ändå 07 i morse och släppte ut hästarna. 
Idag blir det lite mer Ponny-SM och sen egen ridning. 
Ha en bra dag 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0