I solen vid poolen

I morse var jag trött och seg, stallet tog ganska lång tid att få klart. 
Tim och Amanda kom förbi för att låna en kylväska och sen skulle dom åka till Djäknesundet, dit har jag velat åka länge. 
Jag hade givetvis fått åka med dom dit men jag orkade inte stressa för att bli klar så jag får åka själv nån annan gång. 
Djäknesundet ligger vid Vättern uppe vid Karlsborg och har riktigt turkost vatten, det blir lite utomlandskänsla. 
Stephie kom när jag åt frukost & var snäll & gjorde iordning Sigge åt mig så jag kunde rida innan det blev ännu varmare. 
Vi tränade mest piaff och passage idag, den är absolut inte tävlingsmässig än men det är bra jobb för att få bakbenen mer undersatta. 
(null)

Sen la vi oss på varsin solsäng vid poolen med ljudböcker i öronen & njöt. Det blev några (svalkande?) dopp också. 
När vi kände att huden behövde vila lite lite från solen åkte vi och plockade jordgubbar. 
(null)

(null)
Det fanns gott om dom & gick snabbt att plocka. 
Vi åkte till Ica med och handlade till kvällens grillning. 
Vi hann med att sola lite till sen innan det var dags att äta. 
Tim, Amanda Danne och Lisa kom runt 18-tiden. Peter och pojkarna är i Lidköping med husvagnen så Lisa är ensam hemma denna veckan, hon jobbar fram tills fredagen. 
(null)

(null)

(null)

Efter maten körde vi poolvolleyboll en lång stund. 
(null)

(null)

Sen åt vi efterrätten, jordgubbar och glass, inne för det hade börjat blåsa & kändes lite kyligt. 
En canasta fick avsluta kvällen. 
Så mysigt när vi kan umgås och ha roligt. 
Nu måste jag sova klockan är 00.30. 
God Natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0