Nya blommor & sjukbesök

På förmiddagen åkte jag ner till Backamo & köpte nya blommor till blomlådorna vid stallet & "blomfatet" på baktrappen. 
Penséerna som jag planterade där runt påsk (?) var minst sagt tråkiga nu. 
(null)

(null)
Jag rensade en del ogräs utanför stallet också. 
Efter kaffet red Stephie och jag. Idag tränade vi mycket galopp och en del byten. Det var inte smidigt, Sigge var inte helt med på noterna idag. Men det blev bättre mot slutet med Stephies hjälp. 
(null)

(null)
Två svettiga skrittar av sig. 
Vi åt köttfärspaj när vi kom in. 
Det har varit väldigt blåsigt här, inget sol och bad väder alls. 
Jag gick in till Lena sen. Hon skickades ju hem i söndags trots ett tre centimeter stort hål på lungan. Hon fick rådet att "träna" (??!!!) 
Men herregud liksom. 82 år, hål på lungan & svårt att andas med brutna revben. Ta lite morfin och träna (?!?!)
Lena gör som dom säger (det gör ju äldre ofta, lyssnar på och gör som läkaren säger) Hon går här ute flera gånger om om dagen. 
Hon var ändå vid hyfsat gott mod tycker jag & lovade att vila mycket också mellan promenaderna. 
Vi åt kebab på kvällen & gjorde ingenting (hade tråkigt) Så är det ibland. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0