Utryckning till grannen

Idag skiftade poolen i grönt, vilket inte är bra naturligtvis. Vi chockklorerade och jag dammsög den. 
Efter kaffet sprang jag fem kilometer och sen bar jag sten…. igen. 
Jag trodde vi var klara i jordkällaren men B ville gräva upp lite mer sten för att jämna till "golvet"
Det blev ett lass till att köra till sortergården. 
Vi hade rester kvar som vi åt innan jag gick ut & red. Vi gick ut i skogen idag Sigge och jag. 
(null)

När jag var klar med Sigge gjorts jag iordning Calle till Stephie & gick med henne till ridhuset. 
(null)

(null)

(null)

Precis när vi var klara ringde Bosse & sa att grannen hade sökt mig & att det lät brådskande. 
Jag gick över till dom direkt och där låg Lena ihopkurad på altangolvet. 
Hon hade stått på ett bord dom har där för att vattna blommorna och ramlat ner. Hon landade med rygg & revben mot räcket & hade ordentligt ont plus svårt att andas. 
Jag ringde ambulans och satt med henne tills den kom cirka 45 minuter senare. 
Larmoperatören hade lite svårt att förstå vad som hänt när jag förklarade att min 82-åriga granne stod på ett bord (!) & ramlade ner. 
Jamen, hon når ju inte annars, det är väl klart att man måste klättra upp på bordet då, även om man är gammal och benskör … eller?! 
(null)

Nu håller vi tummarna för att allt går bra så att Lena snart är hemma igen. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0