Växthuskunskap

Jag gick upp klockan sju & släppte ut hästarna. Sen lämnade jag mockningen för Stephie ville ta den idag. 
Wilda hade dragkamp med mig & långpisken ute. Då ser hon ut som en riktig vildkatt. 
(null)

(null)

(null)

Till slut höll hon i sig i stolen med ena tassen, det är inte klokt vad stark en så liten katt är. 
Kvart i tio åkte vi till Kjell och Irene i Tenhult. Kjell är väldigt duktig på odling av alla slag & hade lite råd och växter att ge oss. 
(null)
Vi fick tre tomatplantor i full blom och purjolök 

(null)
Ute odlar dom allt möjligt! 
Lök i alla former & färger, morötter, palsternacka, rödbetor, dill, mangold, persilja, ja, allt man kan tänka sig. 
Dom har också till exempel vindruvor och till och med ett valnötsträd. 
Efter en kopp kaffe åkte vi hem och planterade det vi fått med oss. 
(null)

(null)
Purjolöken ser ut som små grässtrån än så länge. 
Vi grillade fläskytterfilé och åt det med färskpotatis som vi fick av Åke igår. 
Stephie åt med oss och därefter gick vi ut och red. 
Båda hästarna var duktiga, Sigge satte sig ganska bra i galoppen och Calle hittade väldigt fin trav. 
Kul! 
(null)

(null)

Stephie var och plockade jordgubbar när vi var i Tenhult så när vi kom in från stallet åt vi jordgubbar med glass och grädde. 
(null)
Mums! 

Wilda måste ju också få vara med (?!) hon gillar grädde! 
(null)
(Vinglaset är inte hennes!)
Nu sitter jag och gäspar framför tv:n. Ska gå ut & bädda ner pållarna & sen mig själv. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0