58

Femtioåtta år. 
Så länge har jag funnits på jorden nu. Det låter länge men har gått ganska fort faktiskt. 
Född i Piteå, blev Värmlänning som femåring och sen smålänning vid nitton års ålder. 
Jag har haft en jättebra födelsedag tillsammans med familjen. 
Stephie kom efter frukosten & vi gick till ridhuset med Sigge en stund. Vi diskuterade om vi skulle gå ut i skogen eller in men valde ridhuset idag. 
Tack & lov för regnet stod verkligen som spön i backen en liten stund senare. 
Det märks att vi har tagit det lugnt ett bra tag och är inte riktigt i form varken Sigge eller jag. Stephie hade fullt sjå den lilla stunden jag red. Tydligen lever min vänster arm ett eget liv, jag vet inte, jag har inte så bra koll på den. 
Jag är utpräglat högerhänt tyvärr. 
Sigge var allt annat än fotogenisk idag, haha. 
(null)

(null)

(null)

Stephie hade köpt med gott fikabröd som vi mumsade på när vi kom in. 
Sen gjorde S & B tårta medan jag skalade potatis. 
Jag fick en ny stor gjutjärnspanna av B. Som rymmer 6,2 liter, mycket större än vår gamla. Den kom väl till pass idag. Den blev fylld till bredden med dagens gulasch. 
(null)

(null)
Wilda älskar ju paket med papper och snören, hon vill alltid vara med mitt uppe i allt. 
Vi hann med en pw också innan vi gjorde det sista på maten och S gjorde vitlöksbröd. 
Tim och Danne kom vid tvåtiden & vi åt mat och tårta. 
Wilda ser ut att säga - Ska ni äta tårta och jag får inget…
(null)

(null)
Hon fick lite grädde och såg nöjdare ut sen. 
Vi spelade ett par omgångar Canasta som inte gick så bra för mig…. Men vad gör det? 
Jag fick alldeles för många presenter av T&S. 
Jag blev ekiperad från topp till tå, t-shirts, kortbyxor, skor och örhängen. Allt jättefint! 
(null)

(null)


(null)
Två fina buketter fick jag också, en från Bosse och en från Danne. 

Wilda hade lite pappersarbete att göra på kvällen. 
Hon såg för rolig ut när hon kämpade sig uppför trappan med sitt viktiga papper i en plastficka som hon hämtat i sovrummet.    
(null)

(null)

(null)

Sen kan man ju gömma sig under presentpappret också. Där syns man inte! 
(null)

(null)

Tack för idag 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0